A la primera sessió de COED el que vam fer va ser fer una redacció de nosaltres mateixos, fer un autoretrat. Ho havíem de fer directament, sense fer-ho a brut primer i no havíem de posar el nostre nom.
Quan acabàvem es recollien totes les redaccions i es tornaven a repartir però cadascú tenint una redacció que no fos la seva.
Llavors llegíem en veu baixa la redacció que ens havia tocat i si ens semblava interessant o volíem la podíem llegir en veu alta. Quan una persona acabava de llegir la redacció els altres deien qualitats que els semblava que tindria la persona que havia escrit la redacció. I per últim si la persona volia dir que era ella ho deia i ens deia si més o menys ho havíem encertat.
Em va agradar molt aquesta activitat, penso que és una molt bona activitat per trencar el gel i que ens va permetre aprendre’ns algun nom i conèixer una mica a algunes persones de la classe, a més de que d’aquesta manera vam treballar molt per sobre la descripció.
A la següent sessió, el que vam fer va ser ordenar de menys a més unes paraules del camp semàntic de brutícia, després de fer això ho vam posar en comú i vam veure que no tothom ho havia ordenat de la mateixa manera, que potser per a una persona una de les paraules era la que li semblava menys brut i en canvi per a una altra era de les que eren més brutes, amb aquest exercici ens vam adonar de que no per a tothom la mateixa paraula té exactament el mateix significat. Després vam parlar de la normalització formal que és el perquè la gent diu estisores en comptes de les tisores.
I per últim vam fer un llistat de persones que ens semblàvem bons comunicadors, dient els motius per els quals ens ho semblaven. Això ho van fer per anar pensant qui seria un bon comunicador per el treball de publicació digital i per que ens adonéssim de les qualitats que ha de tenir un bon comunicador.
També vam fer una sessió que em va semblar molt interesant que era sobre la descripció.
La classe va consistir en veure les diferents formes en que es pot fer una descripció, per exemple amb una cançó i per això vam escoltar algunes com la següent:
Al mateix temps que escoltes aquesta cançó al teu cap vas recreant tota l’escena, perquè estan tots el detalls explicats, per això aquesta cançó és un bon exemple de descripció.
També vam veure alguns poemes visuals de Joan Brossa, com el següent:
Aquesta imatge el que vol dir és que la poesia pot ser un arma, que té força com per dir la veritat.
Per acabar vam escoltar el conte de l’Abiyoyo.
La manera en que estava explicat era molt descriptiva i anava fent tota l’estona sorolls, onomatopeies per que els nens seguissin la història i se la poguessin anar imaginant.
Va ser una sessió molt productiva i anava encaminada a que agaféssim idees per poder fer el qui ets tu?, un treball on em d’escollir a una persona de la classe identificar-la a traves d’una foto feta per nosaltres i fer una descripció sobre aquesta persona. Crec que aquesta sessió farà que siguem més creatius a l’hora de fer una descripció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada